Decydując się na zakup roweru triathlonowego, należy wziąć pod uwagę swoje potrzeby. Jeśli masz ograniczony budżet, rozważ ramę aluminiową. Ten materiał jest bardziej trwały i niedrogi. Pozwala również producentom na umieszczenie na ramie lepszych komponentów. Po stronie minusów, rowery aluminiowe są droższe i mogą być wyboiste na wyboistych drogach. Jednak rowery te są rzadko używane w triathlonach.
Ribble Ultra Tri
Nowy rower triathlonowy Ribble Ultra zawiera systemy hydracyjne i przechowywania w ramie, co poprawia efektywność aerodynamiczną. W rzeczywistości, test z rowerem wyposażonym w pakiet akcesoriów triathlonowych wykazał zmniejszenie oporu o 30% w porównaniu z bazowym Ultra TT.
Kierownica jest kluczowym elementem aerodynamiki, ponieważ ma kontakt z kolarzem. Kierownica Ribble Ultra została zaprojektowana z wybrzuszeniem na górnej części, aby stworzyć wir zmniejszający opór i skierować przepływ powietrza z dala od kolarza. Jest również zaprojektowany jako beztaśmowy, co jest kolejnym bonusem dla korzyści aero. Inne godne uwagi cechy nowego roweru to podwójna dźwignia sterująca przykręcona bezpośrednio do kierownicy Ultra, która pozwala na ruch o 15 stopni na boki i 30 mm w pionie. Te cechy, w połączeniu z teksturowanym wykończeniem bez taśmy barowej, sprawiają, że Ribble Ultra jest rowerem o wysokiej wydajności aero.
Nowy Ribble Ultra Tri oferuje szereg korzyści dla triathlonistów, w tym wielopozycyjną sztycę podsiodłową i zintegrowany system hydracyjny. Ultra Tri posiada również hamulce tarczowe i ramę o obniżonym profilu. Rower może być również zbudowany na zamówienie za pomocą programu Ribble’s BikeBuilder i jest dostępny w wykończeniu Custom Colour.
Ribble Ultra jest dostępny zarówno w modelach szosowych, jak i triathlonowych. Do wyścigów ma być dostępny w 2021 roku. Rower triathlonowy Ribble Ultra SL R stanowi uzupełnienie Ribble Ultra Tri, a jego cena wynosi PS2,999. Będzie dostępny w framesecie, a jego wysyłka ma się rozpocząć w październiku.
Ribble oferuje konkurencyjne ceny i duży zapas części. Dostosowanie roweru jest łatwe dzięki stronie Ribble’s BikeBuilder. Wybierz ramę, opony i inne elementy.
Cannondale SuperSlice
Rower triathlonowy Cannondale SuperSlice łączy w sobie cechy roweru konwencjonalnego i superbike’a. Jego cienki jak brzytwa kształt i komponenty na poziomie zawodniczym zapewniają mu niemal beztarciową jazdę na trasie. Jego rama jest lekka i łatwa do złożenia. Jest wyposażona w mechaniczną zmianę biegów i hamulce Shimano z bezpośrednim montażem. Slice ma również unikalny przedni widelec, który chroni kable przed wiatrem i wydłuża główkę ramy.
Cannondale SuperSlice jest dostępny w sześciu różnych kolorach, dzięki czemu łatwo go znaleźć na trasie. Został zaprojektowany z myślą o szybkości i wydajności. Charakteryzuje się wyrafinowanym, zintegrowanym zestawem części i eleganckim wyglądem. Wyposażony jest w przerzutki Shimano 105, korby FSA Gossamer Pro oraz piasty Shimano RS11.
Prototypowy SuperSlice jest aerodynamiczny, z 71,5-stopniowym kątem główki i komponentami przyjaznymi dla środowiska aero. Rama wykorzystuje konstrukcję z włókna węglowego dla maksymalnej sztywności i niskiej wagi. Waży około 18 funtów. Jest również wyposażony w hamulce tarczowe SRAM RED.
Cervelo P5X
Rower triathlonowy Cervelo P5X to zaawansowany, aerodynamicznie zaprojektowany rower triathlonowy, dostępny w czterech rozmiarach ramy. Charakteryzuje się szerokim zakresem regulacji dopasowania, w tym 112 mm przesuwnego stosu, 91 mm zasięgu i obrotową belką bazową z 0-12 stopniami pochylenia. Cervelo P5X posiada trzy główne schowki, dwa wbudowane i jeden wyjmowany.
Rower triathlonowy Cervelo P5X jest dostępny u wybranych sprzedawców Cervelo na całym świecie, w tym w 35 sklepach w Ameryce Północnej. Będzie kosztował do 15 000 USD i jest mało prawdopodobne, aby większość triathlonistów mogła sobie na niego pozwolić. Niemniej jednak firma ma nadzieję obniżyć cenę w przyszłości i uczynić go przystępnym dla większej liczby triathlonistów.
Przy tworzeniu ramy i przodu tego roweru Cervelo współpracowało z ENVE i HED Cycling. Obie firmy specjalizują się w włóknach węglowych, a P5X posiada pięknie wykończoną ramę z jednokierunkowego węgla. Oznacza to, że rower będzie oferował doskonałą aerodynamikę i świetne prowadzenie.
Rower triathlonowy Cervelo P5X został zaprojektowany z myślą o przechowywaniu dużej ilości zestawu. Typowy triathlonista w swojej grupie wiekowej będzie nosił do 1600 kalorii odżywki podczas etapu rowerowego Ironman. Cervelo zintegrowało przechowywanie z konstrukcją ramy, z pojemnikiem Stealthbox w pobliżu dolnego wspornika na niezbędne przedmioty. Jest też Speedcase na dodatkowy sprzęt.
Lekka i aerodynamiczna konstrukcja roweru triathlonowego P5X jest kluczowym czynnikiem wpływającym na komfort. Zawodnicy będą spędzać godziny na rowerze, więc dobre siedzenie jest ważnym elementem. Powinno być również regulowane, a jego rama jest wykonana ze specjalnych warstw, aby zmniejszyć zmęczenie kolarza.
Shiv Disc
Rower triathlonowy Shiv Disc wyznacza nowy punkt odniesienia dla prędkości przy jednoczesnym zachowaniu koncentracji na dopasowaniu, paliwie i aero. Nowa konstrukcja zawiera hamulce tarczowe i sprawia, że rower jest łatwy w transporcie. Dzięki temu idealnie nadaje się do triathlonów. Jest również niezwykle lekki, dzięki czemu idealnie nadaje się do podróżowania.
Jest wysoce aerodynamiczny, z szerokim zakresem opcji regulacji. Shiv Disc posiada również wbudowany system hydracyjny, dużą ilość schowków i regulowaną rurę podsiodłową. Dzięki tym cechom Shiv Disc jest najlepszym rowerem triathlonowym, jaki możesz teraz kupić.
Shiv Disc jest wyposażony w nowy Fuelcell, który mieści 1,5 litra płynu. Ten zbiornik można wygodnie umieścić na kokpicie roweru. Specialized zoptymalizował również aerodynamikę rury podsiodłowej w tunelu aerodynamicznym przed zintegrowaniem systemu zasilania.
Ten rower ma ramę z włókna węglowego FACT, która jest zgodna z prawem UE, pakowna i regulowana. Dzięki temu kolarz może uzyskać idealne dopasowanie. Shiv Disc jest szybszy niż najszybsza konfiguracja Shiv z 2011 roku i szybszy niż większość zestawów Shiv na trasie Kona.
Rower triathlonowy S-Works Shiv Disc posiada hamulce tarczowe i aerodynamiczną ramę z włókna węglowego FACT. Jest o prawie minutę szybszy w Kona niż poprzednia konfiguracja. Dodatkowo zawiera system odżywiania Fuelcell. Dzięki tej technologii S-Works Shiv Disc może być dostosowany do różnych kolarzy.
Rower triathlonowy S-Works Shiv Disc ma limitowaną edycję 500 sztuk na cały świat. Ta edycja jest przeznaczona do rowerowego etapu triathlonów, ale nie spełnia przepisów UCI dotyczących jazdy na czas. Ponieważ wersja S-Works ma wyższe przełożenie niż normalny Specialized Shiv, rower w wersji S-Works ma łańcuchy 58-46.
Orbea
Jeśli szukasz roweru triathlonowego, który jest lekki i ma świetne osiągi, to znalazłeś go z rowerem triathlonowym Orbea. Ten rower jest wykonany z włókna węglowego i ma konstrukcję ramy typu monocoque. Ten lekki rower waży zaledwie 1,995g, czyli 4.39 lbs. Rama posiada również opływowy kształt zapewniający aerodynamikę.
Rower triathlonowy Ordu to najnowszy, masowy rower triathlonowy Orbea. Zastępuje Ordu Silver i znajduje się poniżej radykalnego Ordu OMR. W cenie od 2,400 do 7,500 USD, Ordu jest przystępną opcją dla triathlonistów. Został zaprojektowany przy udziale sponsorowanych sportowców, takich jak mistrz świata UCI w jeździe na czas Amber Neben i mistrz świata w Ironman Andrew Starykowicz, który jest notorycznie ciężki dla swojego sprzętu.
Rower triathlonowy Ordu został zaprojektowany z uwzględnieniem trzech głównych zasad konstrukcyjnych – aerodynamiki, wagi i sztywności. Podczas gdy duże zyski w jednym czynniku często powodują kompromisy w drugim, Orbea zadbała o zachowanie równowagi pomiędzy tymi trzema czynnikami. Efektem jest najszybszy rower triathlonowy w historii.
Rower triathlonowy Orbea Ordu został zmodyfikowany pod kątem systemów Di2. Jest również wyposażony w komponenty Shimano Dura-Ace Di2. Oprócz zastosowania systemu Di2, Ordu jest przeznaczony do rowerów z napędem linkowym, ale Craig’s Di2 battery będzie ukryty w ramie.
Nowy rower triathlonowy Ordu posiada właściwości ergonomiczne, w tym podłokietniki i regulowane punkty. Jego sztyca podsiodłowa jest również regulowana, co zapewni komfort każdemu kolarzowi. Dostępny jest w czterech rozmiarach, w dwóch standardowych kolorach i z opcją zmiany siodełka. Rower można dodatkowo spersonalizować dzięki platformie Orbea MyO.
Podobne tematy